“Стъклен дом” е по-гледан в Македония и Хърватия, отколкото у нас (12/11/2011 08:00)

Компания:
Име:
    - Г-н Митовски, увеличиха ли се разходите по снимките на “Под прикритие”? За новия сезон заснехте много взривове, бомби, дори гръмнахте в чисто нов блок. Защо ще има толкова екшън? - Винаги съм казвал, че добрите филми не се правят само с пари, а и надали за зрителя е важно кое колко струва. За зрителя е важно какво вижда на екран. Със сигурност всеки продуцент иска да вложи повече пари в продукта си, за да може той да изглежда по-добре. Екшън има, защото, разбира се, това е екшън филм и би било нелепо, ако няма.   - С каскадьори и дубльори ли снимате? Не ви ли е страх от нещастни случаи? Дори и на “Непобедимите 2” им се случват. - За съжаление нито една продукция не е застрахована от нещастни случаи. При нас, както и във всяка друга професия се случват такива неща. Жалко за това, което се случи в “Непобедимите”. Ние, разбира се, снимаме с най-добрите, които работят не само в България, но и в чужбина. Калоян Воденичаров - Калата, който е шеф на нашите каскади, е дубльор на Брад Пит. Още веднъж, страшно съжалявам за това, което се случи на “Непобедимите”. - Първият сезон на “Под прикритие” е продаден в САЩ - там, където са изключителни майстори в създаването на екшъни. Какво са харесали на вашия филм? - Да, първия сезон го продадохме на компанията New Films, голяма заслуга за това има програмната директорка на БНТ Севда Шишманова. Случи се благодарение на това, че филмът е много качествен....

[прочети повече]

Чакам Брад Пит на снимачната площадка (06/08/2010 08:00)

Компания:
Име:
  В. „24 часа”, 06.08.2011г. Автор: Диана Кънчева   Продуцентът Димитър Гочев е роден в София през 1957 г. От 1980 г. започва работа в Киноцентъра в Бояна, а по-късно следва специалност операторско майсторство в НАТФИЗ. Освен оператор на документални и игрални филми, телевизионни предавания и реклами той е един от създателите на продуцентски компании "СИА" и "Камера". Един от филмите, заснети и продуцирани от него, е "Пазачът на мъртвите" на Илиян Симеонов, спечелил наградата за режисура на 27-ия фестивал на българския игрален филм "Златната роза" във Варна. Димитър Гочев участва в създаването на големи рекламни кампании. Продуцент е на няколко европейски копродукции заедно със световноизвестни режисьори като Милчо Манчевски, Сърджан Драгоевич и др. Продуцира и режисьорския дебют на Константин Божанов "Аве", който получи специалната награда на журито на фестивала в Сараево. След престижната си световна премиера в Седмицата на критиката на фестивала в Кан Константин Божанов показа филма си в Сараево за втори път. Номиниран е за участие на Европейската филмова академия. Филмът вече има договор със световния разпространител Le Pacte, който възнамерява да го предложи на възможно най-голям брой фестивали. Купен е в Англия и ще се прожектира по екраните в Лондон.     Г-н Гочев, как си обяснявате, че вашият филм "Аве" спечели втората по значимост награда на фестивала в Сараево и д...

[прочети повече]

Лотария може да спаси киното и театъра (13/09/2011 08:00)

Компания:
Име:
  Българите са гладни за мечти В. „Стандарт” , 07.01.2011г. Автор: Райко БАЙЧЕВ   Ще спрем "Стъклен дом", преди да му падне рейтингът, казва Димитър Митовски   Димитър Митовски е режисьорът, който създаде най-гледания роден филм "Мисия Лондон" и би чудото "Аватар" по приходи в българския бокс офис. "Стъклен дом" пък отвоюва първо място по гледаемост и разклати позициите на турските сериали. През 2011-а Митовски продължава любимото си занимание - да бяга по няколко състезателни пътеки едновременно, планирайки сериал и два нови филма. Народопсихологията ни, изхабяването на риалити форматите и рафинирането на чалгата са част от темите, коментирани от именития режисьор.   - Г-н Митовски, 2010-а се оказа суперуспешна за вас - от режисурата на най-касовия български филм "Мисия Лондон" до съпродуцентството на най-гледания съвременен роден сериал "Стъклен дом". Каква е рецептата? - Рецепти и тайни няма. Зад успехите стоят 25 години труд в бранша. Комбинация от усилия, талант, късмет. - Има ли задължителни кинаджийски хватки, които грабват българите? - Семейната драма е между тях. Идеята за "Стъклен дом" беше на моя приятел и съдружник Димитър Гочев и бе добро попадение. Понеже молът не е само място, където в момента е модерно да се събират всички българи. Молът е миниобщество - там можеш да срещнеш всичко. - С какво друго ще запомните миналата година? - Честно, и...

[прочети повече]

Чрез „Стъклен дом” открих това, което ни прави равни (13/09/2011 08:00)

Компания:
Име:
  В. „24 часа”, 03.07.2010г., Автор: Николай Москов   Димитър Митовски е режисьор, художник, сценарист и продуцент, роден на 1 август 1964 г. в Пловдив. Завършва художественото училище за сценични кадри в Пловдив, а после и ВИТИЗ - филмова и анимационна режисура в класа на Доньо Донев. Като художник е сред основателите на създадената в края на 1989 година група "Ръб", а през 1995 г и на групата "Диско 95". Митовски е един от основателите на продуцентските компании "СИА" и "Камера". СИА има над 2000 рекламни клипа, нейни са и популярните риалита Big Brother, "Стани богат", "Сделка или не" и др. Митовски е заснел над 500 клипа за големите рекламодатели у нас. Заедно с Камен Калев е автор на късометражните филми "Върнете заека" и "Лошият заек", номинирани в "Седмицата на критиката" на кинофестивала в Кан през 2005 и 2007 година. Името му добива широка популярност като режисьор на филма "Мисия Лондон". После заедно с Димитър Гочев и Росен Цанков стават продуценти на сериала "Стъклен дом”, излъчван по bTV от 11 април 2010 г.     - Върнахте се от московския кинофестивал с идеята за "Мисия Москва". Какво се случи там? - Не очаквах голям успех на филма в Москва, но бях изненадан. Прожекцията мина, както премиерата в България - при пълна зала, която буквално се пръскаше по шевовете. Оказа се, че руската публика разбира на ст...

[прочети повече]

Сериалът ми има повече избиратели от Бойко (09/05/2011 08:00)

Компания:
Име:
  В. „Труд”, рубика „Култура” 08.05.2011г.   С Евтим Милошев разговаря Соня СПАСОВА   - Толкова ли много са гражданите, или просто хората обичат да се смеят на кандидат-политиците, г-н Милошев, че “Столичани в повече” е най-гледаният сериал?   “Столичани в повече” е не просто най-гледаният сериал, а най-гледаният телевизионен продукт в България. По-гледан и от турските сериали и от холивудските филми, и от новините, дори и от “Комиците” (шоуто по Би Ти Ви също се продуцира от фирмата “Дрийм тийм”). Да не звучи самохвално, но това е факт. Благодарен съм на Би Ти Ви, че повярва и застана зад този проект. Явно хората обичат да се смеят на това, което им се случва, на всичко, което ги заобикаля.   Що се отнася до столичаните, последното преброяване у нас показа, че гражданското население вече е 70%. А в началото на миналия век гражданите са били едва около 10%. Е, как така България се ограждани само за един век?! (Смее се.) Чудя се защо селянин стана лоша дума. Наскоро гледах футболен мач, в който агитката на култовия “Миньор” (Перник) беше издигнала транспарант, където пишеше “Селата празни - столичани в повече”.   - Лесно ли е да навиеш една фолк певица като Преслава да се включи в сериал? И кой печели повече от това участие - вие или тя?   - Очевидно е, че най-много печелят зрителите. Опитваме се да им показваме хората, които харесват...

[прочети повече]

Димитър Гочев: Чакам да завидя на конкуренцията (11/04/2011 08:00)

Компания:
Име: Димитър Гочев
С режисьора Димитър Гочев разговаря Татяна ЧИПЕВА     в. „Труд”, рубрика, „Култура”, 08.04.2011г.   - Г-н Гочев, как се стигна до бума на БГ сериалите, който отключи “Стъклен дом”? - Ами, преживяхме различни бумове - на чалгата и на какво ли още не. Време беше на дневен ред да излязат и сериалите. За нас като компания, която се занимава с кино, беше логично да искаме да правим и сериали. Известно е, че това е една голяма пазарна ниша навсякъде по света. И е хубаво българската публика да бъде завладяна от наши, а не само от турски сериали.   - Като пионери в тази област, разкрийте малко от кухнята - как се прави успешен сериал у нас, как се прогнозира пазарът?   - В този първи проект - “Стъклен дом”, няма нищо чак толкова дълбоко премислено. Разбира се, когато правиш нещо подобно, трябва да имаш идея за това какво биха искали да гледат хората. Но за успеха на един сериал влияят много фактори - брой зрители, които гледат телевизия, професионализъм на екипите... Всеки, който се захване с такъв проект, трябва да притежава набор от талантливи и много работливи хора. Защото, докато един филм можеш да го правиш година-година и половина, при сериала сроковете са много по-кратки. И ако трябва да заснемеш 50 серии на година, това прави, грубо казано, 50 игрални филма. И при сериалите, както и във всяка друга област, нещата не могат да се случат с едно щракване с пръсти. Тази индустрия е страшно развита...

[прочети повече]

Министър, който се взема на сериозно, е лесен за осмиване (25/02/2011 08:00)

Компания:
Име: Евтим Милошев
  в. 24 часа | Паола ХЮСЕИН | 17.08.2010 Комиците наесен ще имат ново шоу – "Велика България" На актьор с биография и гафовете му се аплодират Не гоним количество, но в тв шоуто вече играят 11 актьори – направо театрална трупа Да слееш Народния със "Сълза и смях", е като да събереш пожарната и"Бърза помощ" - Кои са най-лесните персонажи за осмиване, г-н Милошев? - Тези, които са постоянно пред очите ни и често се вземат прекалено на сериозно. Без значение дали си домоуправител, или министър. - Какво й е смешното на властта? - Смешно е да вярваш, че ако някой предлага надежда, може да породи вълшебство. - Какви гафове правят талантливите актьори, които работят в предаването, по време на снимки? - На актьор с биография и гафовете му се аплодират. Комиците са толкова обичани, че хората се забавляват винаги. Дори тези, които ги гледат на живо, се чувстват привилегировани, че са свидетели на всичко, защото записът на предаването често е доста по-дълъг от тв излъчването. - Защо тръгнахте на турне? - Няма нищо по-добро от това да се посмееш от сърце, особено когато животът ти е труден. А и правим турнето "Комиците – ударно с Елица и Стунджи", защото е важно актьорите да се видят на живо със зрителите. Това е особена връзка, при която и едните, и другите се зареждат. Всеки път, когато снимаме спектаклите в София, залата е препълнена, но хората от другите градове нямат възможност да пътуват. Затова през лятото...

[прочети повече]

Трите ТВ дами на таен обяд с шестима продуценти (04/02/2011 08:00)

Компания:
Име:
Публикувана: Петък, 04.02.2011г.  автор(и): 24 Часа   Вяра Анкова, Вики Политова и Светлана Василева - трите шефки съответно на БНТ, Би Ти Ви и Нова тв, влязоха вчера почти една след друга в софийски ресторант към 13,30 ч. И седнаха на една маса да обядват. Но не сами. Шестима известни продуценти ги чакаха, като поканата за обяда идва от тях. Димитър Станчев, Димитър Митовски, Боян Петков, Магърдич Халваджиян, Евтим Милошев и Мартин Захариев - бордът на Асоциацията на тв продуцентите, преговаряха с големите медии за едно-единствено предаване. Искат да раздават годишни тв награди, като направят с общи усилия грандиозно шоу, в което ще участват всички звезди, които работят за тях. А трите телевизии да го излъчват едновременно. “Пресата има наградите “Черноризец Храбър”, а телевизията си няма нищо. Хората там също заслужават признание”, каза един от участниците в срещата. Ако всички се съгласят, концертът може да е на 24 май. (24часа)  

Делим бизнеса на три типа - за пари, за удоволствие и за морално удовлетворение (21/02/2011 08:00)

Компания:
Име: Иван и Андей
  Human Capital, 19.02. 2007г. Иван Христов и Андрей Арнаудов, водещи и продуценти Познавате ги добре. Иван и Андрей изглежда са перфектната екранна двойка, пасват си идеално. Постигнали са синхрон и в менажирането на проектите си. Голям късмет е, че се познават от 21години. И се допълват по-най добрия начин. Нестандартните водещи, превърнали се в любимци на младото поколение, имат нестандартен подход и в бизнеса - играят на джаги в офиса всеки свободен момент, редуват се в шефстването и делят бизнеса на три категории - за пари, за удоволствие и за морално удовлетворение. Съхранили са познатото чувство за хумор, но казват че са станали по-сериозни и отговорни, налага им се да спазват режим и са редуцирали купоните. Следват приоритетите си и главният е да постигнат нещо, а не да бъдат поредните усмихнати млади хора, които пият алкохол и изкарват по 3-4 безпаметни нощи, макар само като го казват да им звучи великолепно. За да достигнат до сегашния си успех, Иван и Андрей са извървели интензивен път на развитие. Отскоро продуцентската им компания е прерастнала в Балканска. През следващите месеци ще ги видим и в ролята на водещи на световния музикален формат, който се реализира у нас под името Music Idol.               Кога започнахте да се занимавате с ТВ? А: Израсли сме с атмосферата на телевизията, снимали сме се в предавания още като деца. Реално се занимаваме от 1998 г., в началото съвсем аматьорски в ТВ &...

[прочети повече]

Парите са последната ми грижа. Първата ми грижа са хората (21/02/2011 08:00)

Компания:
Име: Мартин Захариев
  Мартин Захариев, издател и продуцент   Human Capital, 17.07.2006г. Мартин Захариев е издател на няколко елитни списания като Егоист, Ритъм, Playboy, Мотор Шоу, Bulgaria Air, High Flights, управлява Ретро радио, акционер е в радио Гонг, свързан е с много други бизнес проекти в областта на телевизията и Интернет. Семеен човек с двама сина, има прагматичен поглед към бизнеса. Амбициите му са за професионални медии и изравняване със западните стандарти. Натрупал е достатъчно опит, идеи и самочувствие и знае как да го постигне. Изкушен е от предизвикателствата на новите технологии, но предрича хоризонти за развитие и на списанията. Показателен е своеобразният ренесанс в световен мащаб на форматната периодика с добро слово, визия и полиграфия. Работният му ден е разкъсан между 5 офиса със собствени проблеми, различни хора и предизвикателства. Хората са най-важното нещо в живота му, близките, колегите и приятелите. Удовлетворен е от съзряването на бизнес средата у нас, как интелигентното управление припознава общите интереси, изговаря ги и не се страхува да лобира за тях. Член е на няколко професионални асоциации и съюзи в сектора на медиите.               Вие сте пример за успех в България. Как започна кариерата Ви? Връщате ме 15 години назад, когато завършвах правния факултет на Софийски университет. Повечето ми колеги търсеха професионална кариера, свързана с правото. При мен правото не се оказа особен пр...

[прочети повече]