|
Сериали в повече (осма част) |
7. Сериалите като културен феномен
Автор: Мая Василева
Сериалите представляват популярен съдържателен продукт, който е лесен за износ и дистрибуциране в среда на икономически и културен обмен, каквито са условията на европейския аудиовизуален пазар. Сериалите са творчески продукти на масовата култура и са приспособими към особеностите на телевизионната комуникация, но в същността си носят послания за ценностните системи на страните, в които се произвеждат, и предполагат атестацията на фестивалната култура на кино произведенията.
Сериалите са културен феномен с възможностите си да отразяват социалните ситуации в държавите-производителки и да бъдат използвани за политическа пропаганда – мисия, в която са подозирани турските сериали относно популяризирането им в Европа.
По примера на Франция – страна с дългогодишна традиция да разпространява културата си чрез целенасочена политика, сериалите имат важна роля и се явяват измерител за устойчивостта на националните политика.
В България всичко е политика и сериалите не бива да са изключeние.
Библиография:
1. БТВ Новата визия, сб.,Фондация „Медийна демокрация”, София, 2008г.
2. Николова, Райна. Телевизионната програма на обществената телевизия, изд. "Сиби", 2004г.
9. Човекът зад кадър”, в. „Капитал”, Малкият размер ли е основият проблем на българския телевизионен пазар?([< http://www.karieri.bg/karieri/profile/1082118_chovekut_zad_kadur/>])
10. Стойкова, Ива. Българските сериали или скромните 2,5 млн. лева. Economynews.bg, 04.04.2011г.
12. CME_Showtime. Media Pro Entertainment. The Glass House, July 2011, 3-4
|