May
30

Тв изследванията били изкривени

 

 

Автор: Мила Аврамова, в. "Труд", 27.05.2011г.

 

 

Вестниците са едни от малкото продукти, които се продават от разпространителите без касова бележка и по този начин НАП не може да осъществи контрол. В момента никой не знае колко е бракът, защото се съобщават само данни за тиражите. Това обяви издателят Мартин Захариев, който води дискусията “Конкурентоспособност на медиите” във втория ден от работата на Седмата световна среща на българските медии в холандския град Хилверсум. Захариев съобщи още, че е “нужно да заработи одит бюро по тиражите, но дали това ще стане зависи от собствениците на “Труд” и “24 часа”, защото промените зависят от лидерите, а не от малките на пазара”. От същите зависи и регулацията във вестникарския бизнес, бе категоричен Захариев.

Също според него пийпълметричните тв изследвания се изкривяват с 35 на сто, защото не обхващат цифровите абонати и потребителите през интернет.

Собствеността на медиите трябва да е прозрачна, за да се знае чии интереси обслужват, каза министърът по еврофондовете Томислав Дончев, който участва в дискусията “Медии и европари”. Въпрос на време било някой да предложи създаването на публичен регистър, който да казва каква част от финансирането на съответната медия е публична - от държавен бюджет, грантово финансиране и т. н.

В бъдещия нов закон за радиото и телевизията ще съществува регламент, позволяващ благотворителните каузи да бъдат отразявани в медиите с името на компаниите, съобщи председателят на СЕМ Георги Лозанов, който е и шеф на работната група, подготвяща закона.